Ruilen en retourneren

Hoe werkt retourneren?

Je kunt binnen 30 dagen na levering je bestelling terugsturen. Het is wel belangrijk dat de producten in originele staat zijn en in de originele fabrieksverpakking ziten. Je kunt je retouraanvraag starten door een e-mail sturen naar klantenservice@digiwelzijn.nl  Vermeldt in de e-mail ook het factuurnummer en welke producten je wilt retourneren. Na het controleren van je retouraanvraag ontvang je de retourinstucties per e-mail. Je dient zelf de verzendkosten voor het retourneren te voldoen.  

Hoe werkt ruilen bij schade?

Mocht een product onverwachts beschadigd aankomen, stuur dan binnen 24 uur na ontvangst een e-mail naar klantenservice@digiwelzijn.nl Vermeldt in de e-mail het factuurnummer, het beschadigde product en een aantal duidelijk foto’s (van product en verpakking). Na ontvangst nemen wij contact op voor de verder afhandeling. 

Welke artikelen kan ik niet retourneren?

Gepersonaliseerde producten (bijvoorbeeld door DigiWelzijn ingesteld), aan huis geinstalleerde producten en artikelen die om hygiënische redenen niet meer opnieuw gebruikt kunnen worden zoals in-ear oordopjes (ook hier geldt tenzij de verpakking nog verzegeld is).

Hoe word ik terugbetaald?

Wij betalen de retourzending terug op het moment dat wij deze van je ontvangen. We betalen altijd terug op dezelfde manier als bij de bestelling is afgerekend. 

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst van je complete bestelling een retouraanvraag indienen. Daarna heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product ook daadwerkelijk naar ons terug te sturen. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, is het belangrijk om je product ongebruikt, onbeschadigd en in de originele fabrieksverpakking terug te sturen. Je mag het product bekijken en de verpakking openen, maar niet anders dan je ook in een winkel zou doen. Wanneer het product beschadigd of incompleet is, kan het zijn dat je niet het volledige aankoopbedrag teruggestort krijgt.

Wat is de status van mijn retour?

Als wij je zending hebben ontvangen, dan verwerken we deze doorgaans binnen 3 werkdagen. Je krijgt op dat moment een e-mail van ons. Wij kunnen je retour pas verwerken als deze bij ons is afgeleverd. De terugbetaling verloopt via onze betaalpartner Mollie. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, is afhankelijk van de gekozen betaalmethode bij het plaatsen van je bestelling.

Hoe moet ik mijn product inpakken voor een retour?

Pak je product goed in. Stuur je product nooit zonder verpakking terug, omdat dan het risico op beschadigingen te groot is. Bij een beschadiging tijdens transport ben jij zelf verantwoordelijk. Je kunt een product het beste terugsturen in de verpakking waarin je het hebt ontvangen. Je kunt ook een andere verpakking gebruiken, maar let dan wel op de afmetingen. 

Winkelwagen
Scroll naar boven